Le Club des Vins Hermitage
Visual identity




2024年秋、「レストランひらまつ 広尾」の地階に静かに誕生した「Le Club des Vins Hermitage / ル・クラブ・デ・ヴァン エルミタージュ」は、ワインとフランス料理を楽しめる隠れ家です。一杯、一皿から本物の味わいを堪能できる、小さく特別な空間として生まれました。

「リラックスしながらも洗練された雰囲気を楽しめる隠れ家を創りたい」という想いと、「懐かしさと新しさが融合する特別な空間を提供する」というビジョンを具現化するため、PULPがブランドのビジュアルアイデンティティ(VI)を担当しました。

ブランドロゴは、地下の隠れ家へと続く階段をイメージし、新たな発見を求めるお客様を迎え入れるデザインとなっています。クラシカルな雰囲気を保ちながらも、すっきりとした若々しさを感じさせるロゴタイプが、若き店主の感性と店舗のブランドイメージを反映しています。

Opened in fall 2024 in the basement of Restaurant Hiramatsu Hiroo, Le Club des Vins Hermitage is a hidden gem where guests can savor fine wines and authentic French cuisine in an intimate setting.

To reflect the vision of creating a space that blends nostalgia and modernity, PULP designed the brand’s visual identity. The logo, inspired by a staircase leading to this underground retreat, welcomes guests seeking new discoveries. With a balance of classic elegance and youthful simplicity, the logo and responsive design convey the brand’s approachable and refined character.




Credits:
Director / Designer: Hideki Owa (PULP)
Client: Hiramatsu Research Laboratory

October 2024
Copyright © 2024 Pulp, Inc. All Rights Reserved.

︎  ︎